..the city of Rome, the people, the landscapes and other

venerdì 20 febbraio 2009

Piccole cose - Small things


Un calda giornata di sole al mare di Fiumicino (pochi km. da Roma)per dimenticare che siamo in inverno,
A warm day of sun to the sea of Fiumicino (few km. from Rome) to forget that we are in the winter,


riscoprire la solitudine ed il silenzio, per ritornare bambini e giocare con l'universo....
Piccole briciole di felicità.
to rediscover the loneliness and the silence, to return children and to play with the universe...
Happiness's crumbs.

8 commenti:

claude ha detto...

J'ai de très mauvais souvenirs de pêche dans la rivière Loire de mon enfance quand nous allions pique-niquer, dont passer une grande partie de la journée, pour pêcher RIEN. Il ne fallait pas faire de bruit pour ne pas effrayer le poisson, et le temps était long (surtout quand tu es enfant).

hpy ha detto...

La solitudine, ed il silenzio sono due cosi di felicità.

lyliane six ha detto...

Quand j'étais "plus jeune", j'allais à la pêche "au carreau" dans le Nord de la France à Dunkerque.
Bon week end

Anonimo ha detto...

Nice pair of photos. Well done.

Marie-Noyale ha detto...

J'aime beaucoup ton expression, je vais l'apprendre par coeur...
"Piccole briciole di felicita"..
Moi j'ai d'excellents souvenirs de peche...
le calme..le silence,la nature,le bord de l'eau..
Tout ce que j'aime!!!
Bon WE.

Cergie ha detto...

L'hiver à quelques kilomètres de Rome ressemble fort à l'été sur l'embouchure de la Loire près de Nantes d'où est originaire mon mari. Les "carrelets" sont les mêmes, même s'ils ne portent sans aucun doute pas le même nom...

Rob ha detto...

A joy to sit by the sea and catch the evening's dinner.

Dina ha detto...

I would like a plateful of such happiness crumbs. Everyone needs some silence and solitude by the sea.
Many years since I have fished. Maybe it is time to try it again.
Your photos are so nice.


Discover Various Artists!

"Are you mad about what has been happening inside Iran these days? Well then take a deep breath... blow it all into a Green Balloon... and wait until Friday afternoon to send it up to the sky, wherever you are on this planet. Millions of Iranians inside Iran are planning to paint the sky green on Friday exactly at 1pm Tehran time. The non-violent green movement is being cracked down on the ground, so lets take it to the sky."