..the city of Rome, the people, the landscapes and other

giovedì 20 settembre 2007

The Aristocats in RomeGli Aristogatti a Roma


It calls "Wide of Tower Argentina" and it is famous in the world because among these columns Giulio Cesare has been killed.

Si chiama “Largo di Torre Argentina” ed è famosa nel mondo perché tra queste colonne è stato ucciso Giulio Cesare.


There is, however, another motive for which this place is famous in Rome: be the colony of sleepier and nice cats of the city!

C'è , però, un altro motivo per il quale questo luogo è famoso a Roma: è la colonia di gatti più sonnolenti e simpatici della città!


Here is an example...!!
Ecco un esempio ....!!

7 commenti:

hpy ha detto...

They look very peaceful, those cats. They must know that nobody wants to hurt them.

Nazzareno ha detto...

They are beloved and protected...

Lori ha detto...

The cats look so sweet. I'm glad to know they take care of them and feed them. I love the composition of the first photo with those trees jutting out. Beautiful!

Chica, Cienna, and Cali ha detto...

The kinda history your place has makes me breathless...Rome is a history buff's dream come true.....

Cergie ha detto...

"Tu quoque, fili..."

C'est curieux eb effet, j'ai remarqué que l'on peut rentrer dans les églises dans n'imoprte quelel tenue. Je me souvines lorsque j'étais allée à rome, les femmes mettaient sur la tête une mantille, une sorte de filet en dentelle. Et donc, j'en avais une.
Maintenat en France, la mode des robes de mariage, sont des robes "bustiers" qui laissent les épaules nues, comme une robe du soir. Je ne epuix dire que j'en raffole


Les chats... Bien des villes avec des chats... J'ai entendu parler d'une bibliothéque en Russie (je ne suis pas sûre que ce soit une bibliothéque. Peut être un musée) où les chats sont recueillis, soignés, nourris, stérilisés... Car les chats font la chasse aux rongeurs qui mangent les livres...

Cergie ha detto...

J'ai oublié de dire : je remarque les pins au milieu des ruines
La nature à l'assaut des oeuvres humaines...

Et toutes les ruines ont toujours ces panneaux car toutes sont en perpétuels travaux...
Plus dur d'entretir, de maintenir, que de construire

Cergie ha detto...

J'ai oublié de dire : je remarque les pins au milieu des ruines
La nature à l'assaut des oeuvres humaines...

Et toutes les ruines ont toujours ces panneaux car toutes sont en perpétuels travaux...
Plus dur d'entretir, de maintenir, que de construire


Discover Various Artists!

"Are you mad about what has been happening inside Iran these days? Well then take a deep breath... blow it all into a Green Balloon... and wait until Friday afternoon to send it up to the sky, wherever you are on this planet. Millions of Iranians inside Iran are planning to paint the sky green on Friday exactly at 1pm Tehran time. The non-violent green movement is being cracked down on the ground, so lets take it to the sky."